25 sierpnia 2012

Algi morskie - spirulina - maseczka na twarz


Zdecydowałam się dzisiaj na zrobienie maseczki z alg morskich. Modelem została moja mama.

PRZYGOTOWANIE:

Maseczka  z 100% spiruliny

2 łyżeczki miarowe spiruliny rozrobić w wodzie mineralnej niegazowanej tak aby powstała konsystencja gęstej papki.
Nałożyć na twarz, szyję i dekolt. Zmyć letnią wodą po ok. 20 min.
Maseczka przeznaczona do każdego typu cery ( suchej i tłustej, trądzikowej, także wrażliwej i naczynkowej). Stosować 1-2 razy w tygodniu.
Przed nałożeniem alg należy dokładnie oczyścić powierzchnię skóry. Zalecany jest peeling, który spowoduje, że wartości odżywcze spiruliny wchłoną się lepiej i głębiej, co przełoży się od razu na widoczne efekty.

Spirulina:
 intensywnie nawilża wysuszoną i zmęczoną skórę całego ciała, powodując zadziwiające efekty już po pierwszym zastosowaniu  
odżywia i ujędrnia
poprawia wygląd i koloryt skóry 
 likwiduje trądzik oraz zmiany skórne spowodowane trądzikiem 
 likwiduje niepożądane wypryski przebarwienia oraz zaczerwienienia 
przynosi ukojenie popękanej i łuszczącej się skórze
wspomaga likwidację cellulitis
źródło: http://zrobsobiekrem.pl/ 

Mama ma cerę raczej bezproblemową. Trochę zmarszczek, jak to na wiek 45.

Algi morskie jak widać, mają ciemnozielony kolor. Zapach glonów, dla mnie paskudny. Jakbym ja się zdecydowała użyć tej maski - nie wiem czy bym wytrzymała opatulona takim zapachem :)

Maska zasycha po jakichś 10 minutach. Zmywa się ją dość trudno, ale daje się zmyć mimo wszystko.

Efekt? Mama stwierdziła, że skóra gładka jak pupcia niemowlaka. Więcej powiedzieć nie chciała :D Ja widziałam wyrównany koloryt skóry, napięcie i wygładzenie.

Chyba jednak sama będę musiała przetestować algi morskie :)

(Jutro post weselny.)

16 komentarzy:

  1. Ja jedyny raz miałam algi na twarzy u kosmetyczki, przypominam sobie zapach.. Bleee :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja myślałam o algach, tylko mam takie pytanie: czy wg Ciebie są one wydajne? Na ile może starczyć takie opakowanie? Myślę, że algi to coś dla mnie, mojej siostrze nic tak nie pomagało na trądzik, jak one. A że brzydko pachną, no cóż, mnie się te zapach nawet podoba ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pudełeczko jest małe, 30-gramowe. Wydobywając dwie łyżeczki ubyło jej mało ze słoiczka. Myślę, że spokojnie starczy na kilka, kilkanaście użyć. Mi wyszło jej dość dużo. Stwierdzam, że jest wydajna, bardzo :)

      Usuń
  3. U mnie wszyscy sa zadowoleni z tej maseczki : Uwielbiam ją :)
    Co do samej spiruliny to jest świetna jako dodatek do masek do włsoów :)

    OdpowiedzUsuń
  4. O kurczę jeszcze tego nie miałam na twarzy :) Wygląda nieco ochydnie no ale dla efektu warto się pomęczyć :>

    OdpowiedzUsuń
  5. Aj.. ten smrodek mnie osobiście zabił :P

    OdpowiedzUsuń
  6. Mnie niestety spirulina uczula :/ A próbowałaś do włosów?

    OdpowiedzUsuń
  7. dopiero co kupiłam algi ze ZSK :) jeszcze nie testowałam ale to tylko kwestia czasu
    dodaję do obserwacji :D

    OdpowiedzUsuń
  8. uwielbiałam zawsze maseczki z alg u kosmetyczki ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Też uwielbiam algi:) Na twarz i na włosy:)

    OdpowiedzUsuń
  10. JA tez uwielbiam maseczki z alg tak samo jak glinki i blota. Do wlosow tez stosuje mieszam spirulinez woda i dodaje troche oleju smaruje tym skore glowy i jak zostanie to to reszte na wlosy. Polecam
    Co do pytania czy jest wydajne wedlug mnie bardzo wydajne :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Zaciekawiłaś mnie tym postem, szukam czegoś co zniweluje moje wypryski które zaczęły wychodzić gdy zmieniłam metodę oczyszczania twarzy na OCM, chyba muszę zaopatrzyć się w Algi :)

    OdpowiedzUsuń
  12. czekam na moją spirulinę i może też się skusze jak nie będzie nikogo w mieszkaniu :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Chciałam kupić algi na e-naturalnie, ale nakupowałam już tyle że pieniędzy nie starczyło :P
    Myślę, że przy następnym zamówieniu się skuszę.

    OdpowiedzUsuń
  14. Mam chorą tarczycę (nadczynność) chciałabym sobie zrobić maseczkę na szyi z alg ,tylko nie mam pojęcia czy sobie nie zaszkodzę a może pomogę.Nie mam pojęcia jak inaczej zadbać o moją szyję przy tym schorzeniu, I czy są naturalne maseczki z alg. Bardzo proszę o odpowiedz,będę wdzięczna , Barbara

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie pozostawione komentarze! Każdy z osobna cieszy mnie ogromnie i motywuje do działania. Są one moderowane, aby żaden z nich mi nie umknął. Buziaki :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...